onsdag 11 juli 2012

På liten tur!

Inga stranddagar i sikte men väl en härlig långlunch med goda vännen i går och idag en tur ner till syster i Beddinge. En shoppingrunda fick vi till i grannbyarna och en god kycklingsallad till middag.

 New Food Cook Shop i Smyge t.ex.
Ser kanske inget vidare ut utifrån men inuti är den full av alla köksprylar man inte visste man ville ha.
Jag köpte en lite chokladsprits och en en såndär cylinder man lägger på tallriken och fyller med en massa gott och sen lyfter man cylindern rakt upp och då blir det dösnyggt på tallriken.
Den har säkert ett tjusigt namn men jag vet inte vad.

Syster Anna på Ting ute & inne

Jag i ny frisyr på densamma.

I Gislöv ligger detta inspirationsställe som jag skulle kunna överföra till vår egen lilla trädgård rakt av.
Mycket betong och det råa och lättskötta skulle jag kunna trivas i.

I morgon är vi bjudna på middag hos Oscar & Felicia.
(märklig mening att skriva)
Det ska bli så roligt att se hur de har det i sitt stora hus.
Efterrätt kunde jag få bidra med - och det gör jag så gärna!

4 kommentarer:

  1. En kram och ett tack för i går. Mysigt som alltid. Ting ute och inne är verkligen ett ställe fullt med många vill ha tankar.......
    Tallriks grejen fattar jag inte vad du menar men jag behöver säkert också en sådan. Hihi!
    Se you!

    SvaraRadera
  2. Det är så skönt att ha semester och kunna göra dessa roliga utflykter. Det ser ut som ni har haft en mysig dag tillsammans.
    Snygg väska du har!! Jag gillar stora väskor som man bär på det sättet.

    Hoppas ni får en trevlig kväll hos Oscar och hans flicka.

    Kram
    Cina

    PS. Jag har laddat ner en Gothia Cup app som är kanon bra. Super lätt att följa olika lag och grupper. Tänkte kanske att det kunde vara något för dig.

    SvaraRadera
  3. Men så snygg du är i håret!

    SvaraRadera
  4. Ja man får se till att hitta på annat när det är sånt här väder. Nästa vecka ska vi nog ge oss iväg på en liten road-trip. Här hemma kan man ju bli tokig. Man bara jobbar o jobbar, rätt skönt i och för sig men inte hela semestern.

    Kram

    SvaraRadera