lördag 10 december 2011

Jag har köpt mig en "Carinaklänning"

Vi tog tåget över bron i dag och för första gången besökte jag
stora köpcentrat fields!
Ett ställe i min smak. Synd bara att den danska kronan är en aningens dyr för att man ska kunna shoppa loss ordentligt.

Apropå smak... ofta när jag är ute och tittat på kläder hittar jag "Maria-blusar" Nettan-stövlar" "Cina-koftor" "Helena-scarfsar" "Camilla-skor" och annat som hade passat mina väninnor ypperligt. I bland tänker jag att jag får nog handla det till dem för det är mitt i prick.
Men naturligtvis gör jag inte det - det hade ju blivit lite tokigt om jag började köpa kläder till kreti & pleti som de kanske inte vill ha.
(Men jag lovar, det hade blivit bra...)

På fields i dag hittade jag en "Carinaklänning" Färg, snitt, stil,
ALLT bara lyste Carina!
Plötsligt står jag inne i provhytten med "Carinaklänningen" på mig
och Ja, den måste jag ha!
Skulle verkligen vilja ge den till Carina.
Förlåt men det går inte - den är min!

Jag känner mig nästan som en brottsling när jag klampar in och köper något som jag vet är någon i min närhets stil. Fånigt men ändå! Det är bara Kristina & jag som utan att vi vet om det köper exakt samma kläder. Då är det inte fånigt utan bara fräckt!

Här hos Ilse Jacobsen skulle man väl kunna frossa loss också!

Ingen Danmarkstur utan Danska Wienerbröd.
Det blir kvällens frossa på riktigt efter en bra dag!

15 kommentarer:

  1. Å så sugen jag blir på ett Wienerbröd när jag ser här - men jag får väl hugga in i en lussekatt till;-))
    Vill se bild på klänningen!

    SvaraRadera
  2. Fields e fint men dyrt med kronkursen precis som du säger, lite synd det!

    SvaraRadera
  3. Då rekommenderar du Field´s? Då får man ta o åka över en dag, och då väljer ja osså TÅG :)

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas att jag kommer att vinna jätte mycket pengar, så du kan jobba åt mig som personlig shopare!!! Du är fantastiskt bra på att se vad som passar just mig, mycket bättre än vad jag själv kan. Du är super duktig på kläder( och allt annat också givetvis).

    Och om det var min klänning du köpte, så kan jag väl ärva den sen när du är riktigt trött på den :)

    Carina

    SvaraRadera
  5. Låter som en mysig tripp....Köpenhamn är alltid trevligt att besöka! Field´s har jag aldrig varit på,kanske något att planera in vid Köpenhamnsbesök!
    Klänningen ser spännande ut, vill också se bild på den=)
    Nyfikade och lite mätta är vi här, maken röjer i förrådet och jag småplockar...skönt att ha lite klart på attgöralistan=)inför jul!
    Fortsatt fin söndag till dig Monica!
    KRAM!!
    tina

    SvaraRadera
  6. Jag har också vänner som har samma goda smak som jag. det har hänt att vi utan att vi vetat, gått på kalas och varit likadant klädda :-)

    Vad roligt med en Carina klänning :-)

    SvaraRadera
  7. Fields är verkligen mysigt och om bara den svenska kronan legat lite bättre till hade jag varit där oftare!

    SvaraRadera
  8. Den ser verklighen flott ut! Blir det nyårsstassen månne?

    De där Camilla-skorna låter spännande. Glöm inte tipsa mig nästa gång du springer på dem!

    Krmar till dig vännen
    Camilla

    SvaraRadera
  9. Jo så kan det ju vara, att man tycker att vissa saker/kläder är just typiska för vissa...men jag tror du blir jättefin i din klänning.
    Låter som ni hade en mysig dag, lite god fika är ju inte heller fel ;) Jag menar det blir ju alldeles för lite av det i dessa tider...hihi. Det är inte helt lätt att hålla fingrarna i styr när man har gottebordet dukat o hemmagjort julgodis i kylen...nej fy jag är alldeles för mycket av en godisgris....Blir tufft nästa år om man vill komma i bikinin tills vi åker till Rhodos...meeen annars får det väl bli en ny bikini, problem är till för att lösas...;)

    Ha nu en skön vecka vännen..jag längtar till Lördag då vi åker till Helsinborg på julbord o uppträde o disco med Clabbe som dj...övernattning på hotell o ett besök på Väla blir det oxå...tjoho, kan inte bli fel.
    Många kramar

    SvaraRadera
  10. Haha...du är rolig du!
    Kanske känner dina vänner dig lika väl som du känner dem - och hittar Monica-kläder när de är ute och shoppar...?
    Det är intressant att höra vad andra anser är ens egen stil. På jobbet härom dagen var det en kollega till mig som sa att jag såg ut som urtypen av en bild-lärare. Hur ser man ut då, måntro...!?!

    Klänningen i apelsin-färg som skymtar där ser i allafall väldigt spännande ut!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  11. Är du säker på att det är en "Carinaklänning" du köpt? Den är ju enfärgad.
    En "Carinaklänning" för mig är:
    blommig, har volang och gärna nåt "knyt" någonstans.

    Jag blir nyfiken vad ett par "Nettanstövlar" är för dig.
    Kraftig klack? Trubbig famtill? Rejäl?

    Sköt om dig!
    Luciakram
    //Nettan

    SvaraRadera
  12. Hej Nettan!
    Ett par "Nettanstövlar" är åt det grövre hållet gärna med snörning. Klackarna är inte jättehöga och definitivt inte åt stiletthållet.
    En udda färg kan också få tankarna till dig.
    Snygga stövlar på en snygg kvinna helt enkelt!

    En klänning som har volanger, är blommig med lite knyt är verkligen en "Cinaklänning"
    En "Carinaklänning" är däremot allt som är oranget, lite tight och gärna armlös.
    Carina jobbar med mig och är stilig som få.

    Hoppas allt är bra med dig och att du klämt en och annan lussebulle i dag på Lucia tillsammans med värmande glögg denna råa dag!
    Kram till dig //Monica

    SvaraRadera
  13. Tack för att du stillat min nyfikenhet.

    Aha! Carina på ditt jobb. Då förstår jag!

    Jag har inte ätit någon lussebulle, men däremot alldeles för många bitar av saffranslängden med vit choklad.
    Mmmmm!

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  14. Vad roligt att läsa vad ni tycker jag har för smak!!!
    Det kan nog stämma - mina tankar går genast till klänningarna som jag köpte till midsommar och kräftskivan. Visst är det lustigt att det syns så tydligt 
    Kram Cina

    SvaraRadera